کدام صندوق سرمایه گذاری بهتر است؟

در این سایت قرار است در مورد مباحث بورسی صحبت شود

کدام صندوق سرمایه گذاری بهتر است؟

۱۴ بازديد

سرمایه گذاری در بازارهای مالی یکی از راه های کسب درآمد است که متناسب با میزان ریسکی که دارد، سود به سرمایه گذار خواهد داد. صندوق های سرمایه گذاری یکی از روش های کسب درآمد است که میان ریسک در بازار بورس را کاهش می دهند.

در واقع صندوق سرمایه گذاری به واسطه افراد خبره و با دانش و تسلط کافی به علم بازارهای مالی معاملات را انجام می دهند و سود در نهایت به حساب سرمایه گذار وارد می شود. صندوق های سرمایه گذاری مختلفی وجود دارد. در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد تا بدانید کدام صندوق سرمایه گذاری بهتر است؟

نکته مهم قبل از انتخاب صندوق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در صندوق های مختلف با سود همراه است و میزان این سود علاوه بر مقدار سرمایه به میزان ریسکی که سرمایه گذار می کند، بستگی دارد. هر کدام از صندوق های سرمایه گذاری دارای ریسک های مختلفی هستند که شخص با توجه به روحیات خود می تواند هر کدام از صندوق ها را انتخاب کند.

اگر ریسک پذیری بالایی داشته باشید و میزان سرمایه بیشتری را به این صندوق ها اختصاص دهید، قطعا سود بیشتری نصیب شما خواهد شد. برای افرادی که خود به بازار بورس و بازارهای مالی آشنایی ندارند، بهترین راه صندوق های سرمایه گذاری است زیرا افراد حرفه ای در این زمینه با سرمایه شما معامله می کنند.

بهترین صندوق سرمایه گذاری

همان طور که گفته شد، صندوق های سرمایه گذاری مختلفی وجود دارند که هر کدام قانون و قواعد خاص خود را برای میزان درآمدزایی و سوددهی دارند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم.

  1. صندوق سرمایه گذاری سهامی

یکی از بهترین صندوق های سرمایه گذاری که سوددهی آن بالاست، صندوق سهامی است که در مقابل این سود مناسب، دارای ریسک بیشتری نیز هست اما ترکیب دارایی های صندوق سهامی چیست؟ طبق قوانین تعیین شده در بازار بورس این صندوق باید دست کم ۷۰ درصد از سرمایه را به بورس اوراق بهادار اختصاص دهد و سرمایه گذاری کند.

صندوق های سهامی در بیشتر مواقع سود دوره ای ندارند و میزان سود حاصله برای سرمایه گذار وابسته به بالا رفتن قیمت واحدهای خریداری شده صندوق است. همان طور که میزان سود این نوع صندوق در دوران اوج بازار بورس زیاد است، در مواقعی می تواند میزان سود کم و حتی وارد زیان شود پس اگر ریسک پذیری بالایی دارید، این صندوق بهترین صندوق سرمایه گذاری محسوب می شود.

  1. صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت

یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری، صندوق های با درآمد ثابت است که مناسب ترین صندوق برای افرادی است که قصد ریسک کردن ندارند پس طبیعتا میزان سوددهی کمتری نیز دارد. طبق مقررات و قوانینی که تنظیم شده است، در صندوق سرمایه گذاری با سود ماهانه باید دست کم ۷۵ درصد و حداکثر ۹۵ درصد از سرمایه صندوق به خرید اوراق با درآمد ثابت اختصاص داده شود.

این اوراق می تواند شامل مواردی چون اوراق بدهی و هر نوع اوراق دولتی دیگر باشند که سود حاصل از آن ها تضمینی است.

 
  1. صندوق سرمایه گذاری مختلط

اگر می خواهید که در بازار بورس  بازار مالی سرمایه گذاری کنید، اما به دنبال یک در آمد متوسط با ریسک متوسط هستید صندوق سرمایه گذاری مختلط انتخاب بسیار مناسبی است. در واقع این صندوق سرمایه گذاری به دو قسمت تقسیم شده است زیرا نیمی از آن همچون صندوق با درآمد ثابت است و نیمی دیگر همچون صندوق سرمایه گذاری سهامی.

گفته فوق بدان معناست که در صندوق سرمایه گذاری مختلط سرمایه صندوق تقریبا نصف می شود و نصف آن به خرید سهام در بازار بورس و نصف دیگر آن به خرید اوراق بهادار اختصاص داده می شود.

میزان ریسک و در آمد آن از صندوق با درآمد ثابت بیشتر است و این موارد در مقایسه با صندوق سرمایه‌گذاری سهامی کمتر است.

 
  1. صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی

یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری در بورس، صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی می باشد که سرمایه گذاری آن ها مربوط به سهام و خرید حق تقدم سهام محدود می شود که معمولا بیشتر افراد حقوقی خواهان سرمایه گذاری در این نوع صندوق می باشند.

ویژگی صندوق سرمایه بازارگردانی این است که مانع از تشکیل صف های خرید و فروش در بازار بورس می گردد.

 

انواع دیگری از صندوق سرمایه گذاری مشترک نیز وجود هر کدام شرایط خاص خود را دارند و سرمایه گذار را با روش های مختلفی به سود می رساند. آنچه اهمیت دارد، انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری متناسب با هدف خود است زیرا هر کدام از این صندوق ها دارای مزایای و معایب خاصی می باشند.

نکات مهم در انتخاب صندوق سرمایه گذاری

هر صندوق سرمایه گذاری ویژگی ها و روش عای سرمایه گذاری خاص خود را دارد که نمی توان یکی از آن ها را به عنوان بهترین صندوق سرمایه گذاری معرفی کرد، اما با ذکر نکاتی شما را در انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری را که برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد، کمک خواهیم کرد:

  • میزان ریسک پذیری سرمایه گذار

برای انتخاب صندوق سرمایه گذاری میزان ریسک سرمایه گذار مهم است. صندوق با در آمد ثابت برای افراد با ریسک پذیری کم، صندوق سهامی برای افراد با ریسک پذیری بالا و افرادی که ریسک پذیری متوسطی دارند، صندوق مختلط بهترین صندوق سرمایه گذاری است.

  • مدت زمان سرمایه گذاری

باید مشخص کنید که قصد سرمایه گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت را دارید که برای سرمایه گذاری های باند مدت، سرمایه گذاری با درآمد ثابت گزینه مناسبی نیست.

  • سوددهی دوره ای

اگر قصد دارید، ماهیانه سود دریافت کنید، باید صندوق هایی را انتخاب کنید که در مقررات آن ها پرداخت سود دوره ای وجود دارد.

  • مقایسه صندوق سرمایه گذاری

صندوق های سرمایه گذاری مختلفی وجود دارند که قبل از سرمایه گذاری در هر کدام از آن ها بهتر است که میزان سوددهی آن ها را با یکدیگر مقایسه کنیم تا بهترین صندوق سرمایه گذاری را انتخاب نماییم.

 

کلام پایانی

صندوق سرمایه گذاری یکی از کم ریسک ترین روش های سرمایه گذاری به حساب می آید که برای انتخاب بهترین آن ها باید به موارد مختلفی توجه کرد زیرا این شما هستید که بهترین آن را برای خود مشخص می کنید.

صندوق با درآمد ثابت، مختلط و سهامی از مهم ترین صندوق های سرمایه گذاری به حساب می آیند که هر کدام دارای شرایط خاص خود هستند که در این مطلب به معرفی آن ها پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ذکر شده راهنمای شما در سرمایه گذاری باشند.
تحلیل بنیادی چیست

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.